http://malaysia.youthsays.com/mazlinamazelan/DiGi-Youth-Jam

Sabtu, 12 Jun 2010

Dania Hari Ini (13/6)

skrg dania dah 5 bulan stgh. dah pandai meniarap dan blaja2 nak angkat punggung.haha. sebelum masuk 5 bulan aku risau sgt dania belum meniarap.bukan ape, dlm buku rekod tu ade tanye 5 bulan dah blh meniarap dan terlentang. mcm2 la buat nak galakkan dia meniarap. mengiringkan dan letak bantal kat blkg badan. letak toys supaya menarik minat. tp dania mcm mls jer. and then, amazingly 4 hari sebelum masuk 5 bulan dgn sendirinya dia meniarap. bangga sgt aku.hahahha..
but sekarang ni aku yg tak terkejar. abis seluruh pelusuk rumah dania nak menjelajah. bila aku masak atau mandi, sekejap2 mesti nak intai ape dania buat (ni la mother instinct. naluri keibuan yg sentiasa risaukan ank,stiap ibu yg ada ank mesti ade ni). dania pun dah angkat punggung skit. tak lame lg merangkak la pulak. huhu..
dania pun boleh pegang botol susu sendiri, aku belikan botol yg ade holder. tp still dibawah pengawasan aku la. so sambil dia menyusu tu aku boleh r lipat baju atau keje2 lain.
sign kalo dia nak menyusu kalo aku tgh baring2 tu dia pegang dada aku then dia baring.haha..pandai anak ibu.
dania pun dah mahir mengguna tgn dia. kalo dulu tgn asik menggenggam tp skrg ni dania dah pandai angkat toys dan bantal dia. cute sgt jari2 tu..
dania pun tido lasak skrg. mesti nak mengiring, kdg2 tu tgh tido pun nak meniarap. bila aku terjaga mlm2 tgk dania tido same mcm ayah dia,like father like dautgher.haha..yg aku risau kalo dia tertutup hidung. aku tak selimut dia, takut lemas. jadi kena la psg ubt nyamuk sesekali ade gak nyamuk gigit. ade sesape ade solution??
mulut pun dah riuh. asik wuu..wuu.. kdg2 mcm nyanyi pun ade. name sendiri pun dah kenal. kalo org panggil dia menoleh.
tak lame lg dania dah nak mkn. aku pun dah belikan mangkuk dan sudu dania. tak sabar nak suap dania. nyam..nyam..
cepat tul mase berlalu bila tgk gbr2, rindu dania yg pakai sarung tgn yg besar tu....
sekian update perkembangan dania.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan